Kwarkowa struktura protonu w/g oficjalnej fizyki
Homo Homo
654
BLOG

Budowa materii i oddziaływania we Wszechświecie cz.2

Homo Homo Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 43

Z ilu rodzajów cząstek elementarnych zbudowana jest materia?

Tysiące, dziesiątki tysięcy fizyków i miliony, dziesiątki milionów ich popleczników, miliardy wydane na aparaturę badawczą, oraz miliardy wydane na same badania złożyły się na siedemnastocząsteczkowy Model Standardowy (w tym bozon Higgsa), w którym proponują nam 12 cząstek składających się na materiał, z którego zbudowana jest materia, 12 cząstek przenoszących oddziaływania między cząstkami, z których zbudowana jest materia, oraz perła w koronie tego modelu, bozon Higgsa, który, uwaga, uwaga – być może nadaje cząstkom elementarnym masę.

A naprzeciw tego legionu tysięcy i milionów klepaczy "prawdy objawionej" stanęło dwoje młodych duchem i bezkompromisowych "starców", z których jeden, rosyjski biochemik, Dżabrail Bazijew, w poszukiwaniu prawdy o metaboliźmie traktu pokarmowego odkrytego nim właśnie gatunku ptaka, musiał przeniknąć genialnym rozumem sens skryty w odkrytej przez Plancka stałej, a drugi, polski chemik, Waldemar Mordkowicz, autor tego cyklu, który znalazł w jego odkryciu drugie dno, dzięki czemu odkrył dla siebie i cywilizacji źródło energii we Wszechświecie.

To właśnie Bazijew dostrzegł, że jednostką stałej Plancka jest jednostka momentu pędu, a przecież nie ma pędu bez masy.

Tak odkrył zgubioną przez hochsztaplerów matematycznych cząstkę, nośnik ładunku dodatniego, o której wiedzieli już ... pierwsi badacze elektrostatyki. I nazwał ją elektrino.

Nie będę powtarzał w tym cyklu jego rachunkowego dowodu na odkrycie tej cząstki. Przeprowadzę za to analizę Modelu Standardowego, pokazując, jak nauka, nazywana przez współczesnych "fizyką" wprowadza całe pokolenia w błąd, blokując tym samym prawdziwy postęp i prowadząc cywilizację do samozagłady.

Punktem wyjścia do tej analizy niech będzie czwarte fundamentalne pytanie, jakie zadał czytelnik mojego bloga, po przeczytaniu  cz.1 tego cyklu:

4. Jestem za tym by wszechświat złożony był jedynie z dodatnich i ujemnych cząsteczek, tylko skąd pewność że nie ma tam nic więcej?

Pytanie jest rzeczywiście fundamentalne, ale kryje się w nim pułapka, której nie mogą uniknąć niedoświadczeni czytelnicy, a więc spróbuję ich przeprowadzić przez ten niebezpieczny odcinek bez przyczynienia im szkody.

Dane pytanie powinno było brzmieć tak:

"Jestem za tym by Wszechświat złożony był jedynie z jednoimiennych dodatnich i jednoimiennych ujemnych cząstek elementarnych, tylko skąd pewność, że nie ma tam nic więcej?"

Przyrodę charakteryzuje pewna unikalna cecha. Osiągać maksimum wykorzystując do tego minimum środków i pierwszymi, którzy zwrócili na to uwagę byli starożytni Grecy, gdyż to oni zauważyli, że pocierając bursztyn kawałkiem futra, nadają temu kamieniowi zdolność przyciągania drobnych i lekkich przedmiotów, między innymi drobnych przedmiotów drewnianych.

Później badacze zjawisk przyrodniczych zauważyli, żepocierając różne materiały kawałkami futra lub sukna są wstanie wywołać pojawienie się ładunków swobodnych, które oznaczali znakiem "+" lub "-".

W początkowych latach XX wieku uczeni mieli możliwość "zajrzeć" w głąb protonu i neutronu i dostrzegli w nich 3 charakterystyczne punkty, które nazwali kwarkami. Przypisali im ładunki i wbrew głoszonych przez siebie "prawd objawionych" (o przyciąganiu się ładunków przeciwnych i odpychaniu ładunków jednoimiennych) dla "sklejenia" różnoimiennych kwarków zmyślili klej w postaci dodatkowych cząstek, które nazwali gluony.

Przyjrzyjcie się ilustracji, na jakiej pokazana jest struktura protonu. Widać na niej trzy kwarki, dwa o ładunku "+2/3" i jeden o ładunku "-1/3". Zgodnie z głoszonymi przez fizyków poglądami, kwarki powinny ułożyć się w linię w której pozycje zewnętrzne powinny zająć dwa kwarki o takim samym ładunku.

Jednak, jak widać z ilustracji, kwarki układają się w narożnikach trójkąta, co świadczy o tym, że ich ładunek jest identyczny i jednoimienny.

Na drugiej ilustracji pokazuję strukturę protonu odpowiadającą obserwowanym przez uczonych obiektom. Niebieskim kolorem oznaczyłem elektrony, a żółtym kolorem – elektrododatnią cząstkę – elektrino.

A co z neutronami?

Jak nie dziwnie, w przyrodzie nie może istnieć, który miałby być fundamentalnym budulcem materii i nie posiadać ładunku elektrycznego. Proton i neutron mają tą samą strukturę, a więc są ciałami kompozycyjnymi o niezbalansowanych ładunkach elektrycznych, przy czym, sumaryczny ładunek neutronu jest zbliżony do neutralnego, a protonu jest zdecydowanie ujemny.

Do tego zagadnienia wrócimy przy omawianiu budowy molekuły wodoru.

Wnioski:

1. Model Standardowy jest matematycznym hochsztaplerstwem i manipulacją, przez co ludzie odwrócili się do fizyki plecami. Im więcej Nagród Nobla rozdają "wybitnym fizykom", tym niżej spada ranga tej nauki.

2. Dla zbudowania materii i wszechświata wystarcza dwie różnoimienne cząstki elementarne i jedno oddziaływanie – elektryczne oddziaływanie ładunków elektrycznych – ujemnego i dodatniego.